De Keuken Kampioen Divisie heeft VriendenLoterij aan zich verbonden als maatschappelijk partner. Het doel van de samenwerking is om met opbrengsten uit de loterij maatschappelijk gerelateerde projecten van zowel clubs als hun jeugdopleidingen te verbeteren. Voor de deelnemers van de VriendenLoterij komen er met dit partnership unieke clubprijzen bij.
(Foto: Marc Boele, CEO Keuken Kampioen Divisie & Geert Friebel, Head of Marketing & Partnerships VriendenLoterij)
“De verbindende kracht van het voetbal inspireert jong en oud. Door dit partnership kunnen we gezamenlijk investeren in lokale initiatieven, die bijdragen aan een sterkere en hechtere samenleving. Deze samenwerking tussen de VriendenLoterij en de Keuken Kampioen Divisie benadrukt de sociale maatschappelijke rol van een club in de regio”, aldus Marc Boele, CEO Keuken Kampioen Divisie.
Maatschappelijk Partner
In samenwerking met lokale voetbalclubs, investeren beide partijen in projecten die zich richten op het vergroten van kansen om jong en oud een beter leven met meer plezier te bieden. Van het opzetten van projecten om kinderen te helpen bij een gezonder leven, tot mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt kansen te bieden, en eenzame ouderen uit hun isolement te halen. Aankomende zomer worden alle projecten bekend gemaakt.
VriendenLoterij. Supporter van álle clubs.
De VriendenLoterij heeft al decennia een stevige voet aan de grond in voetballandschap. Zo zijn de VriendenLoterij en de Eredivisie als sinds 2005 aan elkaar verbonden en daarmee is het een van de langstlopende partnerships in de Nederlandse sportwereld. Geert Friebel, Hoofd Marketing & Partnerships VriendenLoterij: “Voetbal is de perfecte sport om maatschappelijke doelen te bewerkstelliggen. Bijvoorbeeld om grote groepen mensen, jong en oud, in beweging te krijgen, te stimuleren om gezond te eten en met elkaar te verbinden. Ik kijk ernaar uit om samen met de Keuken Kampioen Divisie en alle clubs te werken aan een positieve impact op de maatschappij.”
Uniek aan de VriendenLoterij is dat deelnemers zelf kunnen kiezen welke organisatie zij steunen met hun maandelijkse inleg. Bijvoorbeeld musea en monumenten in de buurt of de plaatselijke sportvereniging. Zo is er voor ieder wat wils. Door deze nieuwe samenwerking maken deelnemers kans op bijzondere voetbalprijzen, zoals VIP-wedstrijdkaarten, gesigneerde club merchandise, en meet and greets bij hun favoriete club.
Over de VriendenLoterij
De VriendenLoterij steunt organisaties op het gebied van cultuur, sport en welzijn die zich inzetten om dagelijks geluk voor iedereen mogelijk maken. Sinds 2005 is de Vriendenloterij maatschappelijk partner van de Eredivisie. Door mee te spelen met de VriendenLoterijsteunen deelnemers maatschappelijke projecten en de jeugdopleiding van hun favoriete club met minimaal 40% van hun inleg. www.vriendenloterij.nl