Nieuws

Eerste Divisie wil maatschappelijke verbinding met nieuwe partner

Seizoen 2017-2018 is het twaalfde en laatste seizoen dat gespeeld wordt onder de naam Jupiler League. Zowel Jupiler als de Coöperatie Eerste Divisie kijken terug op een prachtige samenwerking van 12 jaar, uniek in de Nederlandse voetbalgeschiedenis. Beide partijen zien daarentegen ook kansen voor nieuwe partnerships. Voor de Eerste Divisie en haar mogelijke nieuwe partner liggen die in een proactieve maatschappelijke verbinding.

Al meer dan 25 jaar kent de Eerste Divisie naamgevers. Tussen 1990 en 2001 was dit de Toto-Divisie, van 2001 tot 2006 Gouden Gids Divisie en sinds seizoen 2006-2007 als Jupiler League. Er is nog geen nieuwe partner als naamgever voor de eerste divisie vanaf seizoen 2018-2019. Als naamgevend sponsor van de Eerste Divisie is Jupiler in het afgelopen decennium uitgegroeid tot een geliefd en gekend biermerk in de Nederlandse markt. Het naamgeverschap van de eerste divisie heeft daar absoluut een bijdrage aan geleverd.

Kansen in maatschappelijke verbinding
De Coöperatie Eerste Divisie ziet nieuwe mogelijkheden om verder te groeien naar andere vormen van partnerships. Dit gaat breder dan de exposure als naamgever. En zelfs nog verder dan het genereren van directe verkoop, klantbinding en data voor de partner. Er liggen veel kansen voor de Eerste Divisie in het proactief uitdragen van de maatschappelijke functie.

“Uiteraard is het jammer dat we er geen dertiende seizoen aan vast plakken, maar we zien vooral ook nieuwe kansen”, aldus Marc Boele, Algemeen Directeur Coöperatie Eerste Divisie. “Onze competitie staat voor ontwikkeling en toegankelijkheid. Onze kracht ligt in feit dat we een landelijke uitstraling hebben als tweede grootste sportcompetitie van Nederland, maar met onze clubs zijn we vooral ook sterk in de regio. Samen met een nieuwe partner kunnen we daarmee een stap zetten om onze rol in de maatschappij nog meer invulling te geven en proactief maatschappelijke groepen te betrekken bij onze clubs, onze competitie en bij onze nieuwe partner.”

Inhoud geven aan eigen merk
Boele: “Met Youngstars (jeugd en bewegen) en Tour Du ALS hebben we de afgelopen jaren als Eerste Divisie invulling kunnen geven aan maatschappelijke doelstellingen van partners. Die maatschappij zit in onze stadions. Daarmee bieden we échte waarde voor partners en gaan we verder dan alleen exposure. Via ons kunnen ze inhoud geven aan hun eigen merk en doelstellingen.”

Deel via:

Verder lezen

Cover Image for Doelpunt van de Week 20: Alexander Büttner
Doelpunt van de Week 20: Alexander Büttner

Speelronde 20 | Elke week kiezen fans via de website van de Keuken Kampioen Divisie hét Doelpunt van de Week. Het Doelpunt van de Week in Speelronde 20 is gemaakt door Alexander Büttner.

Cover Image for Samenvatting VVV-Venlo – Excelsior (21-12-2024)
Samenvatting VVV-Venlo – Excelsior (21-12-2024)

Samenvatting van de wedstrijd VVV-Venlo – Excelsior (1-1) van 21 december 2024.