De Keuken Kampioen Divisie zet een nieuwe stap in haar internationale ambities. Na eerdere successen in China, waar wedstrijden via onze partner Iris Media werden uitgezonden, wordt nu ook de Braziliaanse markt veroverd.
De Keuken Kampioen Divisie beheert haar internationale rechten in eigen huis. Hierdoor kan de competitie gericht inspelen op markten met een grote passie voor voetbal – en wat is er passender dan Brazilië, het land waar Joga Bonita, het ‘mooie spel’, zijn oorsprong vindt.
Met meer dan 144 miljoen actieve YouTube-gebruikers is Brazilië een van de grootste digitale markten ter wereld. Binnenkort kunnen al deze fans genieten van de spanning en het spektakel dat de Keuken Kampioen Divisie wekelijks biedt.
Streamer Carlos Salvador, beter bekend als CanalCalosalvador, zal de competitie onder de aandacht brengen bij zijn online community. Deze stap past binnen een bredere wereldwijde trend waarin influencers steeds vaker uitzendrechten verwerven en livewedstrijden naar hun eigen publiek brengen. De samenwerking met Canal Calo Salvador laat zien dat ook een competitie als de Keuken Kampioen Divisie op innovatieve wijze inspeelt op deze ontwikkeling.
De Keuken Kampioen Divisie wil niet alleen Nederlandse voetbalfans bereiken, maar zich profileren als de spannendste competitie van Europa en misschien wel daarbuiten. Door de samenwerking in Brazilië krijgen miljoenen fans de kans om kennis te maken met de strijd om promotie, de talentvolle spelers en de ongeëvenaarde sfeer die de competitie zo uniek maken.